mila

Mila

Middellange afstand in de volksmond van de atletiek vaak afgekort tot Mila mag zich binnen de loopsport verheugen op een groot bereik. Dat betekent namelijk dat atleten die hier trainen op een breed spectrum van afstanden kunnen rekenen, namelijk van 800 meter tot de marathon.

Mila is een bijzonder onderdeel binnen de atletiek. Veel mensen denken dat gewoon een beetje lopen niet moeilijk kan zijn. In de basis is lopen niet moeilijk: je zet je ene been voor je andere en je bent aan het bewegen. Om dit op een hoog (inter)nationaal niveau te doen is veel meer nodig.

Het klinkt heel vanzelfsprekend maar in de eerste plaats algemene lichamelijke basisconditie en daarnaast ook specifieke conditie voor de afstand die je wilt gaan lopen. Bovendien vraagt Mila ook om (loop)techniek, coördinatie, een gevoel voor balans. In iedere training komen deze aspecten dan ook terug. De trainingen zijn altijd gericht op het verbeteren van de prestatie van de atleet, met een duidelijk stappenplan om de doelen te bereiken. Daarnaast is afstemming met je verenigingstrainer over de omvang van je trainingen erg belangrijk. Het trainingsprogramma staat met een voor jou juiste weekindeling. En last but not least is plezier een ander zeer belangrijk component om door te blijven trainen en succes te behalen.

Om dit gestructureerd te doen is binnen het ATR, gestart met een Mila groep, waar getraind wordt in een groep met kwalitatief goede atleten, met ambities. De groepsgrootte is belangrijk om op iedere afstand voldoende trainingsmaatjes te hebben. Om dit goed te begeleiden zijn twee ervaren trainers aangesteld, met een zeer ruime ervaring in het begeleiden van met name jonge atleten.

Trainer: Martien Droog

DroogDe hoofdtrainer is Martien Droog en hij wordt ondersteund door Gerard Droog. Dit duo heeft
een brede ervaring binnen de atletiek.

Excellence is the gradual result of always striving to do better - Pat Riley